28. feb. 2014

Paléo Pizza : La Meatzza

Pizza uten deig ?
-uten mel eller melerstatning :-O

Ja, det er ikke noe problem ;-)

Noen som sa glutenfritt ?
uten glutenfritt mel eller andre tilsetninger...



Det beste med å snuse på forskjellige livsstiler også kalt dietter,
er det mangfoldet av måter å lage mat på, god mat som er godt for deg...

Av alt jeg har vært borti er hittil paleo den mest kompatible med meg,
 og det faktum at du kan følge det 80-90 % og 'skeie ut' 10-20 % passer meg bra,
 mer om det senere...

I dag var det denne fantastiske Pizza'n jeg ville dele,
sjelden jeg ser så geniale løsninger,
 og ingen kan se at det ikke er snakk om pizzadeig før du skjærer opp eller smaker :-)

...jeg har selvfølgelig ikke funnet opp dette selv, men funnet den på internett (fransk)...

Jeg har selvfølgelig byttet ut alt,
 da jeg allerede hadde tatt opp kalkun til middag og kjølesapet er litt tomt...
Det som er helt sikkert at dette er bare den første av maaaange varianter :-)

Spent ?
...her kommer'n og det på under 30 minutter:

Meatzza - Margarita

Langpanne

500 g kylling-kalkun filet
1 ts grovt havsalt
1/2 ts pepper
3 fedd hvitløk
1 neve friske urter
4-5 egg

5 dl tomatsaus
3 medium løk
1 squash
2 ts gurkemeie

Ost for de som ikke er på en paleoutfordring,
helst Roquefort eller hvit chevre.

Sett stekeovnen på 200 grader.
Skjær filetene i små biter, ha disse i en kjøkkenmaskin med kniv.
Kjør til de er most.
Tilsett salt, pepper, hvitløk og urter.
Bland godt.
La maskinen gå mens du har i ett og ett egg,
sjekk konsistensen før du har i det 5. egget,
husk egg varierer i str. 
Deigen skal være enkel og smør, men ikke flytende.

Smør deigen utover en bakepapirkledd langpanne.





Stekes i 10 minutter på 200 grader.

Imens Pizzabunnen steker koker du opp tomatsausen,
mens du skjærer opp løk i ringer eller smått...
Ha i løk og gurkemeie (fordi det er godt for deg ;-)
La sausen stå og putre...

Skjær squash i tynne skiver som du deretter deler i 4.
Stek disse på middels varme i litt fett (andefett-ghee  etc.)

Når bunnen er stekt smører du på Tomatsausen, legger på squash og eventuelt ost,
sett i ovnen 5 minutter og Margerita'n er klar til servering.



Bunnen sitter godt sammen men er veldig bøylig, så bruk stekespade og ikke for store biter.

Nyt :-)




En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)



2 kommentarer:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)