1. mai 2013

Cous Cous med fisk og som restemat

Fisk med couscous og blette.

... couscous rester med andekjøttrester :-)

Blette er kålblader, ligner på en mellomting av salat og kål.


Planen var fisk til middag, sei rett fra fiskedisken.
Kålbladene ble delt opp og forvellet.
Fisken skjært i biter og brunet i litt smør, kålbladene blandet inn og alt fikk surre litt sammen.
Salt og pepper etter smak.

kan vel nesten kalles plukkfisk ;-)

Couscous er kjemperaskt og tilberede, beregn 1 del couscous til 2 deler vann.
Kok opp vannet og hell over couscousen, rør rundt og la stå tildekket i minst to minutter.
Deretter kan du krydre og blande inn det du vil, serveres varm eller kald.
Her ble det en varm salat med linser og litt sitronsaft (passer til fisk), salt/pepper.


Klart til servering på 10 minutter :-)
snakk om rask hjemmelaget middag...


Akkurat som med pasta, er couscous rester lettvint å bruke i ett nytt måltid (og rimelig ;-)

Couscous restene mine ble stekt med squashbiter og andeconfit rester ...


Bon Appétit !



2 kommentarer:

  1. Hei, og tusen takk for hyggelige ord på bloggen min!

    Couscous er kjempegodt, jeg lager det innimellom. Jeg foretrekker bulgur fremfor couscous, da den er litt større og mer håndterlig, på en måte... Men ellers veldig lik på smak. Jeg lar den alltid trekke i buljong og ikke bare vann. Kjempegodt!

    Legger deg inn i bloggrullen!

    Mvh Elin på landet!

    SvarSlett
  2. Takk til deg også ;-)

    Enig med deg med bulgur, tror det er det at couscous er så raskt som er tiltrekkende :-)

    Også helt enig at det er lurt å bruke buljongvann, gjorde det går f.eks. men jeg liker også å bevare de smakene som er og ikke gjøre alt likt, hvis du skjønner hva jeg mener..

    Du er selvfølgelig lagt til på blogglisten min ;-)

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)