30. des. 2015

Osteanretning

Servere ost til fest ?
Det kan gjøres på flere måter:

-Enkelt ostefat
-posjonert på tallerken

Les mer om servering av ost HER

-som her:






Til denne menyen lagde jeg ostetreet det tok liten plass innimellom alt det andre som skulle serveres,
og kunne oppbevares i min kalde gang i timene før servering.

Slik lager du:

 'Arbre a Fromage'

Minst to forskjellige typer hard ost, f.eks:

Cantal
Graisse du Noël (greddost)
Mimolette

Rosmarinkvister
og eventuelt små druer til kuler.

Coctailpinner (tre)
Isoporkjegle
(min er ca 15 cm og det ble ost nok til 8 personer)

Skjær osten i terninger, stikk tannstikker (brekkes i to) i kjeglen og osten utenpå.
Se bilder .
Begynn nederst og jobb deg oppover.
Til slutt pynter du med druer (eventuelt) og setter på små blader av rosmarin.






Merci à Vanessa pour le realisation ;-)
Det var den siste  i 12- retters menyen,
som du kan se HER
i god tid til Nyttårsaften :-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)

.

1 kommentar:

  1. Det var en opplevelse av smaker, farger og kombinasjoner. Plutselig hadde det gått over tre timer og det var noe for enhver smak.

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)