20. okt. 2015

Tomat - Tapas - Halloween

Halloween banker snart på døra og jeg tipper det er mange som skal invitere venner på fest,
eller er invitert så de nærmeste dagene kommer jeg med forslag til hva du kan servere,
kriterier er:

-sunt
-enkelt
-raskt
-imponerende

Først ute er en søte marihøner,
kan jo ikke bare tilby skremmende spøkelser og edderkopper ;-)


Du ser vel hvordan de er laget,
men for ordens skyld:

Du trenger cherrytomater og sorte oliven,
noe å legge de på f.eks.: agurkskive, ostebit, rugbrød...

Del cherrytomaten i to og skjær et snitt på midten, nesten igjennom til vinger,
del oliven i to, behold en del og skjær den andre  i smått til prikker + en lang strinmmel som du legger imellom vingene (synes ikke på bildet), de andre legger du på vingene som prikker:
mine satte seg fast selv da de var litt fuktige, eventuelt kan du ha på litt honning med en tannpiker.
Forslag som gjør de litt ekstra:
-ett saltdryss for ekstra smak er ikke så dumt
-litt pesto under eller imellom vingene
-mozarellaskive under
-kyllingfilet eller flate miniburgere kan også brukes som underlag
-salatseng m/ spiselige blomster

Følg med for mer skremmende forslag i dagene som kommer ;-)

...og har du forslag som respekterer kriteriene er det bare å legge linker i kommentarfeltet,
eller sende meg på mail, så kanskje de kommer på bloggen !
h.nittebergAgmail.com

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)