24. okt. 2015

Halloween Epleterte

Glutenfri mørdeig, eplesesong  og snart halloween fest,
da lukter det tepleterte,
i Halloween Stil ;-)



...mørdeig fra samme 'batch' som Halloween kjeks'ene som du finner HER.


Epleterter

Jeg hadde ca. 10 cm porsjonsformer,
du kan også lage en større terte.

pr porsjon:

ca. 3x4 cm deigklump
1 ss kokosmasse
2 ts gele (blåbær, rips e.l.)
1/2 eple

Kjevle ut en runding og legg i paiformen,
bruk fingrene og press ned der det er nødvendig.





Strø litt kokosmasse i bunnen.
Skjær eple i skiver (du kan bruke dem hele som halloween-ansikter) og legg i.
Ha gele over eplesivene (kan også gjøres etter steking eller droppes helt).



Stek på 175 grader varmluft i 10 minutter,
eller litt smartere på 150 i 20 minutter,
uansett følg med så det ikke blir for stekt og forleng steketiden ved behov,
en stor terte trenger mer tid en mine små.



Pynt halloween hodene med epleskall og eplekjerner ;)




Prøv å ikke spise alle før festen,

eller gjør som meg og lag en 'testrunde' helgen før ;-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)