6. juni 2015

Vannkefir med Syrin

En liten vårvariant av vannkefirn :-)

Syrin lukter utrolig godt og minner om at våren er her for fullt,
nå er jeg ikke helt i sukkerhjørnet og det frister ikke å lage saft...
...men hvorfor ikke piffe opp den dagelige Kefir'n ;-)





Vannkefir er en sunn kullsyreholdig drikk du lager selv med kefirkorn,
en levende symbiose av gode bakterier og gjær.

Lag kefir på vanlig måte,
og tilsett en klase syrin,
eventuelt kan du etterfermentere med syrin og litt ekstra sukker for å få mer bobler.

HER kan du lese mer om kefir som begynner å bli både kjent og populær i Norge,
etter artikler i bl.a. Ren Mat...



Når jeg konfimerte meg for x-antall år siden var det syrin i full blomst,
hadde jeg visst hva vannkefir var da,
hadde denne drinken blitt servert !!!

Ha en fin syrinsesong :-)

.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)