14. mai 2015

God og Sunn Stor 17. Mai Meny

Har du bestemt deg for meny til 17. Mai ?
Min ønskemeny får du her,
imponerende, enkel, sunn og god er mine kriterier for den perfekte meny,
mye er i hus allerede og det jeg bruker ekstra på hovedretten sparer jeg på pynt og naturens gaver...

Utskriftsvennelig utgave med planlegging og handleliste HER

17. Mai 2015

Aperitif



-viltpaté i endiveblader
- paprika, agurk staver

 Jun-champagne

Forrett




Brenneslesuppe m/margeben

Hovedrett 1



Pent Innpakket Fisk  m/ asparges


Hovedrett 2



Langtidsstekt Saltet Viltstek 
m/ratatouille

(Rimelig svinekotelettvariant)

Rødvin

Ost



Ostefat av råmelk Sau og geit,
pyntes med stangselleri, reddiker
Salte havrekjeks (hjemmelaget)

Dessert




Melkesyregjærede honningmulter
Hjemmelaget kokossorbet
-min isplan er å fryse kokosmelk i isterninger
 og blande med kokos og kokossukker i kjøkkenmaskinen,
ferdig på noen minutter hvis jeg allerede har tatt isterningene ut av dingsen
de lages i, kokos og sukker er målt opp på forhånd...




Kaffe og Kaker




Glutenfrie Fraisier

Kaffe


Vel det var min drømmemeny, som dere fort la merke til var det en stor meny som enkelt kan halveres og forenkles, men 'alt' kan forberedes og nesten gjøres ferdig dagen før.
Der hvor det er oppskrift på bloggen er det lenke ved å klikke på retten.

Menyen med handleliste kan skrives ut HER

Ha en Flott 17. Mai :-)

.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)