3. mars 2015

Enkel Gryte i ovn

Gryte kan også lages i ovn,
slowcoocker er fin men til store porsjoner  og en gryte på ovnen liker jeg ikke å gå i fra,
suppe og kraft er greit siden de består av mye vann og ikke koker tørr ...



Liten Oksegryte i ovn

til 3-4 personer

ca 500 g grytekjøtt
5-6 ss olivenolje
3 ss eddik
4 hvitløkbåter
provencekrydder
salt og pepper

bitene (4-5 cm) i en ildfast form som er akkurat passe stor
(brødform kan f.eks. brukes)
ha i hvitløk,  krydder, eddik og olje,
snu bitene godt rundt så krydderet fordeler seg.

Nå kan du godt la den stå og marinere over natten,
eller ikke...

Varm opp ovnen til 200 grader,
stek først ti minutter så kjøttet blir varmt,
legg over folie eller lokk og sett ned varme til 90 grader.
La stå i minst 2-3 timer ettersom hvor store bitene er.
Legg 
Du kan selvfølgelig ha i grønnsaker i formen,
eller servere de ved siden av.

Jeg stekte rødkål og grønnkål (kale) i masse klarnet smør og med cumin.




Restene til lunsj med stekte mangoldblader, persilleblanding og melkesyregjærede tomater.



Bon Appétit uten stress :-)
.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)