4. feb. 2015

Hermetiserte Kamskjell

Kamskjell i overflod ?
hehe nei vi har vel ikke det,
egentlig er det ytterst sjelden vi har kamskjell.

Paté sto klar til hermetisering og det var plass til flere glass i kjelen,
jeg kikket derfor etter noe jeg kunne teste ut og kom over disse på tilbud :-)
-passer selvfølgelig som en forrett som kan stekes i vannbad i ovnen ;-)



Mousse de Noix de St Jaques
  - Hermetisert kamskjellmos

til ca 3 glass på 1,5 dl

ca 15 kamskjell-muskler
3 egg
150 g smør (ghee)
1/4 ts salt
1/4 ts pepper

Ta vare på 3 kamskjell og den røde delen på alle.
Mos de andre i mikser med smøret,
jeg brukte ghee for å unngå melkeproteinene...
Tilsett ett og ett egg mens du fortsetter å mikse.



Fordel den ferdige mosen i steriliserte glass,
her ble det tre små,
Skjær de igjennvarende skjellene i biter og fordel i glassene, 
dytt de litt ned og legg de røde bitene på toppen.






Kok glassene i tre timer,
det er selvfølgelig 3 ganger så lenge som nødvendig,
men det anbefales 3 timer ved hermetisering av fisk og kjøtt for å være helt sikker på at varmen er godt igjennom og glassene hermetisk lukket.
Hvis du skal servere de med en gang holder det fint med en time.







Les alt om hvordan du hermetiserer  HER
og HER finner du oppskriften jeg brukte på siden Le Parfait :-)
.

Lykke til :)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)





.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)