13. des. 2014

Juleforberedelser - Gaveliste

Gaveliste

-liste over de jeg skal kjøpe gave til m/budsjett
-liste over gaver fra Julenissen m/budsjett

-gaveliste for alle I familien som trenger en hjelpende hånd
-oversikt over innpakning

PS: har du mange å kjøpe for er det lurt å lage ett rutenett med givere skrevet loddrett og mottagere vannrett, deretter setter du kryss i rutene mellom de som ikke skal gi hverandre gave og en hake i de rutene hvor det skal gis gaver, slik har du god oversikt over hva som gjenstår :-)




Lister er til for å justeres og nå er tiden inne til å sjeke opp gavelisten,
jeg synes julegaver er noe av det vanskeligste å få i havn,
kanskje fordi budsjettet er lite og jeg vil at det skal være litt gjennomtenkt,
så en ting er helt sikkert til Julaften, 
dere som får gaver av meg selvom de ser helt null og små ut
ligger det veeeldig mange timer bak ;-)

Først og fremst har jeg ordnet min egen ;-)
-fra meg selv !!!

8 frukttrær ferdig plantet :-D

Jeg har ikke en lang gaveliste men det er nå komplisert alikevel,
Jeg kan rett og slett ikke fylle koffortene med store kakebokser og hjemmelaget sjokolade!
Dessuten blir det laget sjokolade når vi Kommer til Norge,
men siden de også skal på kakebordet blir det kanskje litt dumt som gaver....

Derfor blir det litt hjemmelaget massasjekrem,
de har alle vondt i rygg og nakke så det passer fint !
Grønn leire til ansiktsmaske og natron til vask og diverse...
Selvfølgelig med lister over hvordan og hvorfor ;-)
hjemmelaget deodorant...






Min fotobok med kostholdsråd!!!

.

Jeg skal lage en krydderkvast til hver med urter fra hagen + viltvoksende :-)


I morgen er det siste markedstur før vi kommer til Norge,
og da skal jeg se om jeg finner noen spesialiteter herfra som
kataraperitif, rosa hvitløk og spekepølser!

Hvis jeg finner de riktige plantene skal jeg også lage en teblanding,
for revmatisme til Tante som har fryktelig vondt for å bevege seg :-)

Videre trenger jeg Kurver til å legge alt i,
innpakningspapir blir selvfølgelig aviser og så litt selvplukket pynt.

Jeg må klippe opp en pappeske til gavekort...




Klær til barna kjøper vi på handletur i Norge,
mye kulere enn de vi får her i Frankrike hehe

også må jeg finne på noe fra Norge til dyrepasserne her hjemme...

Da tror jeg at alt er på plass,
men det er fortsatt litt å gjøre,
så nå skal det skrives forklaringer til de hjemmelagde greiene!

Se HER for en mange fler ideer til hjemmelagde julepresanger :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)