29. nov. 2014

Kos deg med Juleforberedelser uten stress

Lager dere lister når dere forbereder ?
Jeg er veldig glad i å lage lister,
lister over hva som skal gjøres, ideer osv.
-alt kan listes opp og organiseres...



For at juleforberedelsene skal gå som en lek og helt uten stress,
det er viktig for helsa å ikke stresse mer enn nødvendig !

I år skal det gjøres skikkelig !
...det skal lages en hel juleperm med lister,
som kan finpusses og brukes år etter år...

Chantelle sa seg villig til å gi permen Julepreg :-)



Dette er mine ideer til hva man  kan lage av lister,
1 stor ringperm med 12 skilleark:


Hver kategori har en hovedliste og kanskje en eller flere underlister, samt oppskrifter, ideer samlet...

...liten oversikt:




For eksempel ble inndelingen min slik:

Juleforberedelser – oversikt


Budsjett
-totalbudsjett for Desember
-gavebudsjett
-julepyntbudsjett
-matbudsjett
-fritid og glede budsjett



Mine Juleønsker
-uten pris
-med pris



Julekalender
-hva skal gjøres når av hvem
-viktige datoer + tradisjoner
-adventskalender



Tradisjoner
-viktige datoer
-forberedelser
-budsjett



Julekort
-liste over motatte kort tidligere år
-liste over kort jeg skal skrive
-julekortideer



Gaveliste
-liste over de jeg skal kjøpe gave til m/budsjett
-liste over gaver fra Julenissen m/budsjett
-gaveliste for alle I familien



Mat-søtt
-7 slag kaker m/oppskrifter og handleliste
-konfekt m/oppskrifter og handleliste
-Julens desserter m/oppskrifter og handleliste



Mat-salt
-pålegg m/oppskrifter og handleliste
-surkål og annet tilbehør m/oppskrifter og handleliste
-forretter m/oppskrifter og handleliste
-hovedretter m/oppskrifter og handleliste



Menyer
-Julebord
-Lille Julaften
-Julaften
-Juledag
-venne middag
-Nyttårsaften



Julepynt
-hva har jeg
-hva skal kjøpes inn-budsjett
-hva skal lages m/handleliste-budsjett
-samletur I skog og mark
-ideer


Julesanger
    -tekster
    -cd-musikk


Juleminner fra tidligere år
-2013
-2012
...

I morgen kommer Adventskalenderen ;-)

Hvis du ikke har laget noen enda,
trenger du kun å skrive ut 24 ark og dekorere dem som du ønsker,
altså superøkonomisk ;-)

... og hver dag fremover kommer det nye
 lister eller tips som skal inn i permen,
det er bare å følge med så har du også 
Juleforberedelsene i boks ;-)


.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)