15. mars 2014

Spikersuppe på Kraft

Spikersuppe er gammeldags og eventyr ?
Neeei !!



Jeg sto og varmet opp kraft...
(som jeg hadde kokt på oksebein og kjøtt, fryst ned i passe porsjoner)
...da jeg kom til å tenke på den biten med gresskar,
som måtte spises opp omgående...
(kuttet den i små terninger og opp i gryta)
...det var da jeg så alle toppene på stangselleri'n som ingen vil spise,
de er litt bitre og gjør seg sikkert fint i suppa...
...nå som suppa har fått litt farge,
slo det meg at det var skikkelig supermat med gresska og kraft,
så hvorfor ikke tilsette litt løk og hvitløk for immunsystemet...
...supermat er bra, men jeg har også vondt i skulderleddene,
godt for det er gurkemeie, og jeg har jo hele røtter av det liggende...
(vaskes skjæres i ringer og hopp i gryta ;-)
...for at gurkemeien skal virke godt trengs det pepper,
og siden kanel er bra for alt og cumin står ved siden av,
ramlet de alle rett i gryta...

Snip, snap, snute så var eventyret ute...

...som nå rykende varm nytes til Cyndi Laupers : True Color...

...og det er akkurat hva denne suppen er :-)

God Frokost :-)



En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)