14. mars 2014

Svineknoke kokt i Cassis

Her ryddes det om dagen,
og nå rydder jeg i alle flaskene som er åpnet...

Bedre å bruke det opp en at de skal flyttes med støv på for å samle enda mere støv dit de kommer...
som gjentatt hele måneden er det travle dager og likeledes raske middager,
i den forbindelse synes jeg rask dekker rask tilberedning og lang koking,
passer seg selv ;-)
Slow-cocker eller crock-pot er perfekt i den fobindelsen, kan stå på selv om man ikke er tilstede.
...derfor kommer her ett billig og raskt middagsforslag:



Svineknoke i Cassis

4 personer

1 svineknoke 
1 dl cassis 
1 dl solbær
2 dl vann
1 ss timian
1/2 ts pepper
1 rødkål
salt 

Ha knoke, cassis, bær, vann, timian og pepper i gryta.
Laveste varme for koking i 8 timer (+/-).
Jeg hadde i kål etter 6 timer, men du kan godt ha den med fra begynnelsen av.
Ha i salt før servering, eller ikke i det hele tatt hvis du brukte en salt knoke.


Serveres rett fra gryta eller legg bitene på ett fat.

Kraft og rester er perfekt frokost,
fett og svor kan bli fin lunsj.
forts. følger...



Bon Appétit :-)


ps: det store bildet er fra restene til frokost, det var da så mye flottere ;-)

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)