10. des. 2013

Jule Cookies uten sukker og gluten

Som en liten innspurt til Adventstiden og de tradisjonelle kaken, 
som jeg har lovet dere i sukkerfri og så langt det lar seg gjøre glutenfrie,
 ble disse julecookiene til.

Cookies har vært populært på blogger nå i hele høst ;-)

Basert på mine glutenfrie cookies fra i sommer har jeg kommet frem til disse cookiene, 
tilsett litt julekrydder litt julemusikk ;-)



Buiscuit Noël


100 g smør
40 g agavesirup
240 g malte mandler
ca. 50 g havremel (sjekk at det er glutenfritt)
2 egg
forslag til krydder:
2 ts kanel
1 ts nellik
1 ts kardemomme
1/2 ts pepper

Sett ovnen på 200 grader.
Vei og mål alle ingredienser, 
gjerne direkte i en kjøkkenmaskin, hold igjen litt havremel.
Kjør maskinen til alt er blandet eller bland for hånd, 
men da bør smøret være mykt og deigen hvile i kjøleskap litt etterpå...
Når alt er blandet , 
tilsetter du havremel til du har en løs blanding, 
den skal sitte fast på en skje, men ikke være hard.



Sett ca 20 topper på ett bakebrett med minst 5 cm imellom.
stekes i 8-9 minutter.





Pass på de brenner seg fort,
 i første forsøk glemte jeg å slå av varmlufta og lot stå i 10 min, 
de ble litt for mørke til bildene ;-) 

Så bruker du varmluft så stek på 180 grader...




Da er det bare å sette på kaffen litt julemusikk og ta en liten kosestund :-)



Ønsker dere alle en fortsatt koselig førjulstid :-)

.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)