9. okt. 2013

Nypoteter på Grillen

Dere har vel ikke pakket bort grillen enda ?





Nå kan jeg begynne å ta opp poteter som såkalt nypoteter,
 (juni 2012)
om en måned blir de vanlige poteter ;-)
Når jeg sier ta opp poteter så er jo det litt morsomt da,
siden de har vokst opp i en plastpose/sekk så består det i å helle innholdet over i trillebåra,
 å plukke ut poteter og så kan jorda helles i grønnsakshagen.

Også fant jeg noen små røde i grønnsakshagen,
de er etterkommere av noen poteter som jeg satte for 5 år siden,
og siden leira er så hard klarer jeg aldri å få opp alle sammen,
 så hvert år har jeg nye potetplanter litt her og der :-)



Egne poteter må nytes på best mulig måte,
og for meg er det kokt med smør, hvitløk, urter og salt.
Siden det var grilling på timeplanen,
kokte jeg potetene på forhånd ca 15 min med skallet (de største ble delt i to).
-du kan selvfølgelig grille de direkte på grillen, men beregn lenger tid-


Potetene ble så pakket inn i folie med smør, hvitløk, urter og salt.

Lagt på grillen ca 10 minutter før servering.
Kan serveres som tilbehør til alt, eller som en enkel forrett.

Kjempegodt !




En enkel måte å følge bloggen på er å like oss på Facebook :
www.facebook.com/GodtogSunt
 -alle nye innlegg blir satt opp der...

I tilegg blir jeg veldig glad for alle nye liker ;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke skryte på meg egne poteter, men grillvarianten bruker vi dog gjennom hele grillsesongen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan ikke skryte på meg så mange jeg heller siden de må vokse i plastsekker eller oppbygde bedd for å få løs nok jord, begrenser jo mengden seg ;-)
      Godt er det med poteter i allefall ....

      Slett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)