24. mai 2013

Cookiemonsterkake uten sukkerpasta

Bursdagskakeønske i år fra minstemann som ble 13 år og tenåring, 
var cookiemonster, 
kunne jo ikke skuffe mamma som liker å lage nye kaker ;-)

Det ble også noen monstercupcakes ;-)
 


Enkel populær kake som var rask og ukomplisert å pynte.

Det store spørsmålet da var jo hva skal den pyntes med,
jeg har brukt/laget sukkerpasta og kommer sikkert til å lage det igjen, 
men jeg er ikke noe fan av det og den blir sjelden spist opp altfor søt.
Marsipan er litt bedre men ikke så populær hos barna.

Jeg gikk derfor for en helt vanlig stivpisket kremfløte,
vellykket siden den ble spist helt opp :-)

Vi hopper over kakeoppskriften som ble heller fiasko, 
og jeg anbefaler en helt vanlig sjokoladekake eller sukkerbrød, 
oppskrift på sukkerbrød finner du HER, eller DENNE  Brownie-sjokoladekaken.

Jeg brukte 5 dl kremfløte til å pynte to kaker, 
1/3 hvit og resten farget jeg blått (vanlig gammeldags konditorfarge).

Sprøytepose med stjernetips for å lage strukturen på kaken, hele kaken ble dekket.




Øyne ble to hvite oreokjeks med sjokoladepynt.
-øyne til cupcakesene er marengstopper som er snudd på hodet.

Kjeksene vanlig kjeks (kjøpt) med nøtter og sjokolade.




Enkelt og kjempepopulært.

Bonne Anniversaire Chantelle :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)