2. sep. 2012

Fylte Rundstykker

Nå som varmen går nedover kommer koke og bakelysten tilbake, 
jeg kan jo slå på stekeovnen uten å koke selv :-)


Savner hjemmelaget brød så først ut ble det en brøddeig, som ble til rundstykker og Pizza.

Rundstykker tar litt lenger tid å bake ut, men er mye raskere å steke og kan deles mye fortere enn du kan skjære skiver av ett nybakt brød, og på toppen av det hele syntes mannfolka i huset at de er mye bedre enn mine hjemmebakte brød, omtrent som eldsteman som synes spagetti er mye bedre enn makaroni: 
forstå dem de som kan :-(

Deigen ble laget av:

 1 kg mel (halvparten grovt)
 1 ss sukker og 2 ts salt
 to pakker tørrgjær(les på pakken hvor mye du trenger) 
6,5 dl vann.

Så etter nooooen timer ble de raskt bakt ut til Rundstykker og Pizza.

Helt vanlig 15 rundstykker, deretter en stor langpanne pizza, 
veldig kjedelig med kjøpt saus (siden noen hadde satt den igjen, men det var jo panzani da ), 
strimlet stekt villsvinkjøtt og litt revet ost på toppen. 

For at den skulle bli enda bedre lagde jeg en hvitløk-urte creme fraiche til nam.

Dagens slager ble de 5 siste rundstykkene som ble tilbehør til salaten. 

Jeg fylte de med brie og timian, 

så gode at ungene endte med å spise de før salaten for ikke å ødelegge den gode smaken :-(


Jeg fylte rundstykkene slik:


Trykk de flate, legg på fyllet og snurp de sammen, 
rulles i litt olje og legges i et muffinsbrett, 
stekes (sammen med pizzaen), varmluft 210 grader i 10 minutter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)